Tidsplan
Projektet løber over 4 år. Det forløber således
Forår 2009
Projektet annonceres og skolerne tilbydes at deltage som foregangsskoler. Kommunen vælger 2-4 skoler på baggrund af skolernes ansøgning.
1/9 2009
Projektet igangsættes og forankres lokalt gennem skolebaserede workshops hvor lærerne introduceres til kompetencevinklen på undervisning. Lærerne inddrages gennem at de formulerer de største udfordringer de ser ved bevægelsen mod kompetenceorienteret undervisning.
Efteråret 2009-foråret 2010 - pilotprojekt
Kompetenceorienteret undervisning iværksættes i det små. Konsulenterne afholder praksisnære skolebaserede kurser for lærerne, der gør forsøg med kompetenceorienteret undervisning.
Foråret 2010
Konsulenterne indgår som sparringspartnere for lærerne. De deltager i et antal undervisningstimer og diskuterer udfordringer og muligheder i et fremadrettet perspektiv.
Årsplanerne for 2010-2011 skrives med en kompetencevinkel.
E2010-F2012: Hovedudviklingsprojekt
E2012-F2013: Det videre liv
Evaluering af projektet og formulering af en plan for udbredelse af best practice på de øvrige skoler i kommunen.
|