Planlægning, gennemførsel og evaluering af et kompetenceorienteret undervisningsforløb (i gangværende forløb Analyse af et land)) Skole: Marievang Navn: Kamilla Rasmussen Klasse: 8. Kl Tidsramme:?
Sammenhæng / Det undervisningsmæssige udgangspunkt Hvad er elevernes faglige og sociale baggrund? Hvilke rammer og ressourcer er der til rådighed? Mål 1 . hvilket/hvilke kompetencemål søges opfyldt? 2. hvilke trinmål? Tiltag Hvilke initiativer/handlinger/tiltag skal realisere de opstillede mål? Tegn Hvad skal der kigges efter undervejs i undervisningsforløbet, for at afgøre om det planlagte arbejde er på rette spor? Evaluering Hvordan vides/kontrolleres om målet med undervisningen er nået? Når klassen skal arbejde med en fast opgave (-forsøg), arbejder de godt. Der er en gruppe der gerne højner niveauet i opgaven, mens der er nogle andre der kun lige laver minimum af opgavens krav. 1) modelleringskompetencen. - fast opgave Eleverne skal arbejde med forskellige former for statistikker, som de skal omsætte til ord (forklaringer) At eleverne kan finde og bruge relevante oplysninger om deres valgte land Eleverne skal kunne forklare ex. Befolkningspyramide, hydrotermfigur, BNP m.m. Eleverne kan foretage en sammenligning mellem deres egen analyse og en færdig fra Wikipidia ex. Island, kan fortage naturfaglig kildekritik og kunne opstille tydelig mål finde relevante temakort, finde land mv.
Erfaringer fra undervisningsforløbet:
Hvad lykkedes?:
i gangværende forløb
Hvad lykkedes ikke?:
i gangværende forløb
Elevernes udbytte af undervisningsforløbet:
i gangværende forløb