Sammenhæng /
Det undervisningsmæssige udgangspunkt
Hvad er elevernes faglige og sociale baggrund?
Hvilke rammer og ressourcer er der til rådighed? |
Mål
1 . hvilket/hvilke kompetencemål søges opfyldt?
2. hvilke trinmål? |
Tiltag
Hvilke initiativer/handlinger/tiltag skal realisere de opstillede mål? |
Tegn
Hvad skal der kigges efter undervejs i undervisningsforløbet, for at afgøre om det planlagte arbejde er på rette spor? |
Evaluering
Hvordan vides/kontrolleres om målet med undervisningen er nået? |
Når klassen skal arbejde med en fast opgave (-forsøg), arbejder de godt. Der er en gruppe der gerne højner niveauet i opgaven, mens der er nogle andre der kun lige laver minimum af opgavens krav.
|
1) modelleringskompetencen.
- fast opgave |
Eleverne skal arbejde med forskellige former for statistikker, som de skal omsætte til ord (forklaringer) |
At eleverne kan finde og bruge relevante oplysninger om deres valgte land |
Eleverne skal kunne forklare ex. Befolkningspyramide, hydrotermfigur, BNP m.m.
Eleverne kan foretage en sammenligning mellem deres egen analyse og en færdig fra Wikipidia ex. Island, kan fortage naturfaglig kildekritik og kunne opstille tydelig mål finde relevante temakort, finde land mv. |